vanAtotZIE.reismee.nl

Zuid Thailand

Eindelijk was het zover, op 14 september ging ik op weg naar Bangkok om twee van mijn beste vriendjes, Nienke en Joey, op te zoeken. Na een vlucht van 10 uur kwam ik aan in Bangkok. We hadden afgesproken dat ze me zouden komen ophalen bij de gate, maar toen ik daaruit kwam; geen Nienke en Joey... Paniek in de tent. Ik had ook geen telefoonnummer (lekker slim), dus ben ik maar gaan wachten. Na een uur heen en weer gelopen te hebben zag ik op de 2e verdieping gelukkig Joey rondlopen (met een rode baard, van wie zou ie dat nou hebben?). 10 meter later zag ik ook Nienke, de reis kon beginnen.

De eerste dagen hebben we in Bangkok doorgebracht, wat best een cultuurshock was voor mij. Nienke en Joey liepen er rond alsof ze er al jaren woonden, terwijl ik nog moest wennen aan de rare geur, opdringerige Aziaten, het drukke verkeer en de mensen zonder ledematen die aan het bedelen waren op straat. Na een halve dag was ook ik gewend en heb ik lekker geshopt met Nienke en geprobeerd Real- Ajax te kijken met Joey (ik viel in slaap, het was ‘s nachts bij ons :P).

Na Bangkok hebben we nog een hectische trip gehad naar de grens van Myanmar. Nienke en Joey zijn in 2 uurtjes ‘even' het water over gestoken om hun visum te verlengen.
We waren best uitgeput van de lange busritten dus we konden niet wachten om naar de Thaise eilanden te gaan. Ons eerste eiland werd Ko Tao. Dit is echt heel anders dan de drukke stad, een echt duikerseiland. Parelwitte stranden en azuurblauwe zee, eindelijk relaxen! Nienke en ik genoten lekker van de zon terwijl Joey niet uit het water weg te slaan was.

Ons volgende eiland was Ko Phangan, hier wemelt het echt van de backpackers, supergezellig! De eerste nacht hebben we doorgebracht in een super-deluxe resort, met twee zwembaden en een strand voor de deur. De daaropvolgende nachten sliepen we dichter bij het backpackerscentrum. Ook hier genoten we weer van de mooie stranden en hebben we een poolparty bezocht. Maaarr...waarvoor we hier vooral kwamen was de beruchte Full Moon Party, echt een knaller! Losgaan op het strand, bucketje hier, bucketje daar, ga zo maar door.
Helaas was er weinig nachtrust, want we moesten ‘s ochtend om 6 uur alweer de boot pakken naar het volgende eiland: Ko Phi Phi.

Kho Phi Phi staat vooral bekend om de film die hier opgenomen is: ‘The Beach'. We hebben vandaag een snorkeltocht gemaakt naar alle bekende stranden en gesnorkeld in de meest mooie baaien, je ziet vissen waarvan je dacht; ‘Owja, die heb ik wel is op TV gezien'. Joey en Nienke zijn er zelfs gebeten door een paar. Ouders, maak je geen zorgen, ze zijn niet giftig...Een mooie afsluiter van de dag: Voor Joey's aankomende verjaardag heb ik alvast een cadeautje gegeven, een bezoekje aan de kapper. ‘The Beard' is gone! :D

Helaas zijn mijn twee weken alweer bijna ten einde. Nog2 daagjes. Morgen nog even genieten van de mooie stranden en maandag nog een dagje Phuket. Ik heb echt heel erg genoten van het mooie Thailand en de gezelligheid van Joey en Nienke. Zou hier zo nog een tijd met ze mee kunnen reizen, helaas, moet weer aan het werk..

Nederland, tot snel.. Nienke en Joe, Sawadee Khaaaaaahhhhh!
xx Bianca

Reacties

Reacties

merel k

Sawadee kha, leuk!!
Leuk om te lezen. Ben jaloers wil ook weer naar ko phi phi, daar is het zo mooi he! Ga de foto's bekijken!! Xx

Wilma & Michel

ja dat is natuurlijk wel mooi om mee te maken, dat willen we allemaal wel. Leuk dat we elkaar allemaal via Skype gesproken en gezien hebben en inderdaad wij vinden Joey zonder baard (de kleur maakt niet uit ha ha) ook leuker maar als wereldreiziger moet het wel kunnen. 4 oktober wordt dat ventje 25 !!!!!!!!!!!!!!!
Bianca een goeie terug reis, het is niet anders en jullie veel plezier en geniet ervan. XXX

Loes

Klinkt weer helemaal leuk.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!