vanAtotZIE.reismee.nl

Bali I & Gili's, Indonesie

Bali, onder reizigers het meest besproken en genoten eiland van Zuid-Oost Azie. Volgens de verhalen zou het hier een hemel op aarde zijn. Met witte stranden, een rijke cultuur en vriendelijke mensen.

Na een zware busreis is het bij aankomst op Bali weer net zo'n chaos als op elk ander bus terminal waar we tot nu toe aan zijn gekomen. Veel lokale mensen die je om 5 uur 's ochtends aan je kop blijven zeuren over hun veel te dure taxi ritjes. Geen uitzonderlijke eerste indruk dus.
We hadden nog niet veel research gedaan en besloten af te gaan op een tip en naar Sanur te gaan in plaats van in Denpasar (de drukke hoofdstad) uitlaatgassen in te ademen of op Kuta tussen alle dronken Australiers te zitten.

Sanur was leuk, het strand mooi en alles zag er goed uit, maar we misten cultuur, gezelligheid en vooral goedkope nasi goreng. Een dag later besloten we ons toch maar aan Kuta te wagen.

En dat was de goede keuze! Kuta is zeer zeker toeristisch, een erg hoog Costa del Sol gehalte, maar voor ons even net wat we nodig hadden. In drie dagen hebben we genoten van alles wat Kuta super maakt. Met als topper een avond losgaan in de Beer-garden waar je voor 4 euro tussen 21.00 een 0.00 onbeperkt Heineken kan drinken. Proost!

Na het shoppen, strandliggen, zwembadhangen, eten en stappen hebben we alle luiheid er even afgelopen door de benenwagen te nemen naar het vliegveld. Hier heeft Markus zijn vliegticket van Bali naar Maleisie geboekt. En hebben wij de eerste poging gedaan om ons visum te laten verlengen bij ‘Emigrasi'..

We moesten helaas twee dagen wachten tot ons visum klaar was en omdat Markus niet al te lang had voor de rest van Indonesie, is hij vast naar de de paradijseilanden van de Gili's afgereisd.
In de tussentijd hebben wij een scootertocht gemaakt door het zuiden van Bali. We brachten een bezoekje aan een cultureel park en hebben gerelaxed aan een hagelwit strand, waar de golven soms wel 2 meter hoog waren!

Twee dagen later stonden we weer bij Emigrasi en werd ons doodleuk vertelt dat we alleen moesten betalen voor de visa en ze 3 dagen later pas op mochten halen!..
Terwijl onze paspoorten in Kuta achterbleven zijn we zelf achter Markus aangegaan, naar de Gili's.

Met een bus- boot-bus-bootticket zijn we na een overnachting op Lombok aangekomen op Gili Trawangan. Een waar bounty paradijsje, met vlak naast zich het kleinere Meno en tweelingbroer Air. Alle drie de eilanden hebben het mooiste koraal van de wereld, een rijk zeeleven, witte stranden en zongebruinde vakantiegangers.

Bij aankomst zijn we gelijk op zoek gegaan naar Markus die een appartement had geregeld. Ons bedje was al gespreid dus, heerlijk! Op naar het strand. Lekker bijkletsen, zwemmen en zonnebaden en ´s avonds lekker uiteten en een drankje doen in één van de bars. Tussendoor een film kijken op groot scherm. Op en top relaxen.

In de dagen die volgden zijn we van appartement gewisseld, hebben we een fietstocht gedaan rond het eiland (je bent in 30 minuten het eiland rond), zijn we naar Gili Meno gegaan (waar we in 30 minuten lópend het eiland rond waren!) en hebben we lekker gegeten en gedronken.

Na een super gezellige en gekke tijd met Markus, moesten we afgelopen dinsdag afscheid nemen van ons vriendje. De komende maanden gaat hij door Maleisie, Thailand en Laos reizen.

Diezelfde dag zijn we Joey´s verjaardagskado gaan innen en hebben we een scuba dive gedaan. Eerst in het zwembad en ´s middags in de zee bij Gili Air. Hans Reef scheen een geweldige spot te zijn en we hadden er na de zwembadsessie ontzettend veel zin in. Jammer genoeg liep Joe´s duikavontuur uit op een teleurstelling omdat het klaren van zijn oren niet wilde lukken. Het deed te veel pijn om verder te gaan. Nienke heeft ondanks de tegenvaller toch een hele mooie en indrukwekkende duik gemaakt en was helemaal happy!

Na Gili is het plan er om Lombok te verkennen en het Noord-Oosten van Bali te bezoeken voor we de 10 december verder vliegen naar Singapore.

Loes

Tijdje geen berichtje achtergelaten, maar volg jullie wel! Michel en Wilma weer helemaal blij dat jullie van de vulkaan vandaan zijn, waren zeeer ongerust. De verhalen en foto's blijven heerlijk. Geniet! x x x Loes

Wilma & Michel

Gelukkig spreken en zien we elkaar via de mail en skype, dus wisten wij dat jullie het gevaar niet opzoeken, maar gelukkig wel het avontuur. Dat blijkt wel weer uit het verslag met de mooie foto's. Veel plezier op Bali en geniet er van. XXX

MArlies en Emma

Haaaai Nienke en Joey! Rot voor jullie dat t daar zo warm is nogsteeds... Hier in Nl is het tenminste al weer lekker aan 't vriezen snachts; zodat we de wanten, mutsen en sjaals alweer uit de kast hebben kunnen halen! Jottum! En 't regent ook zo heeeeerlijk veel! Dat moeten jullie dus allemaal missen! Zal ter compensatie van al die zonnige fotos van jullie snel wat koude gure hollandse plaatjes op facebook zetten! Kunnen jullie een beetje mee genieten daar! XXX

Markus

Groetjes vanuit KL

Ritchie

Blijft vet om de verhalen te lezen hoor hé!!! Zit zelf te denk om van de zomer naar Bali te gaan en zo te lezen zou dat best een goede keus zijn!