vanAtotZIE.reismee.nl

Chennai & Bangalore, India

Dinsdag 22 februari is het dan eindelijk zover, mijn vader had Bianca thuis al opgehaald en kwam mij daarna ook thuis ophalen, eerst nog even langs huis om de tickets uit te printen (jaja I know lekker optijd ;) en toen meteen door naar het vliegveld.

We vlogen eerst naar Brussel en hadden daar een overnachting in een hostel, waar we 's avonds nog een drankje gedaan hebben en naar een aantal gekke dansende meiden hebben zitten kijken die zichzelf heel erg goed vonden dansen en dit graag even wilde showen met ons op de eerste rij.
De volgende ochtend gingen we terug naar het vliegveld (zonder onze backpacks want die werden vanuit Nederland meteen doorgelabeld voor de vlucht naar Chennai) en waren blij toen we in het vliegtuig zaten. Nou ja, blij is een groot woord, het vooruitzicht om Joey en Nienke weer te zien was heel erg leuk maar de vliegangst van Bio overheerste wel een beetje. Na het opstijgen ging het wel weer beter.

Toen we eindelijk in Chennai (Madras) aankwamen en we gingen landen was mijn opmerking โ€˜is dat rook' niet erg slim, de paniek in Bio haar ogen was niet te beschrijven, maar er was niks aan de hand en we zijn veilig geland.
De douane doorkomen werd ook nog een probleem, we moesten een adres opgeven waar we zouden verblijven maar aangezien Joey en Nienke dat geregeld hadden wisten we dat niet, dan maar iemand aangesproken, een adres van een hotel in Chennai gevraagd en deze opgeschreven en gelukkig werkte dit en konden we doorlopen.
Maar toen kwam het volgende probleem, de backpack van Bio kwam heel trouw de band afgerold maar de mijne had besloten dat hij Chennai toch niet zo een leuke bestemming vond en kwam niet!!
Dan maar zonder backpack de eerste dagen en naar buiten om Joey en Nienke te zien en een dikke knuffel te geven!

We gingen met de taxi naar onze accomodatie en ik keek mijn ogen uit, vooral door de drukte op straat en het verkeer op de weg is ook niet te beschrijven, ze rijden hier trouwens aan de linkerkant van de weg.
De accomodatie was wel de grootse shock voor me, het was heel vies en vooral de badkamer was totaal niet wat ik gewend ben, ze hadden een gewone wc en een gat in de grond, maar de wc was zo vies dat ik heel graag op mijn hurken ging om een plasje te doen.
Ook de mensen vind ik maar een beetje gek, als ze praten schudden ze de hele tijd met hun hoofd heen en weer, dus ik steeds maar denk dat ze nee zeggen, maar dit blijken ze altijd te doen ook onze Hollandse Nienke heeft deze tik een beetje overgenomen.

De volgende ochtend hebben we een beetje rondgelopen in Chennai en ben ik erg geschrokken van de armoede in deze stad, veel mensen die op straat wonen en de stank op sommige plaatsen was ook best erg. Die dag hebben we ook gebeld met โ€˜'lost en found'' van Chennai Airport en mijn tas was dus blijkbaar achtergebleven in Brussel en zou de volgende dag pas aankomen, maar wij vertrokken die avond alweer met een nachtbus naar Bangalore dus aan de telefoon gevraagd of mijn tas daar bezord kon worden.

Die dag in Chennai zijn we met de trein richting de kust gegaan en hebben we een aantal dingetjes bezocht, waaronder een kerk en een fort, ook zijn we in een van de luxere malls geweest daar en hebben we bij de Mac gegeten (zo lekker Indisch natuurlijk ;). We hebben ook onze eerste riksja (tuktuk) door de stad gehad en hebben we ons 's avonds klaargemaakt voor de nachtbus naar Bangalore.

Na een lange busreis kwamen we daar om 4 uur 's nachts aan en werden meteen omsingeld door allemaal mannen die ons een taxi of riksja aanboden. Na flink onderhandelen wilde iemand ons voor een redelijke prijs naar onze accomodatie brengen. Hier hebben we onze tassen neergezet en zijn we een beetje rondgelopen en hebben we in een heel luxe hotel ontbeten. We wilden namelijk zo laat mogelijk inchecken omdat je 24 uur erna weer uit moest checken. Vervolgens hebben we bijna de hele dag moeten wachten omdat mijn tas maar steeds niet kwam. Uiteindelijk aan het eind van die middag (na even een powernapje gedaan te hebben) kwam Nienke helemaal blij met mijn tas binnen!!

Nu konden we Bangalore gaan verkennen en zijn we naar de Central Market gelopen, en hebben een fort een een sultan's palace gezien.
Er was in de stad ook een groot park en beloten wat te eten te halen om vervolgens in het park te gaan picknicken, we kwamen een westerse supermarkt tegen en hadden allemaal lekkere dingen ingeslagen. Maar eenmaal in het park aangekomen begon het vet hard te regenen. We moesten schuilen onder een afdakje waar nog meer mensen onder stonden en zijn nog niet eerder die dagen ervoor zo erg aangestaard! We voelden ons zelfs een beetje beschaamd om ons eten op te eten, onze picknick was in het water gevallen!!

Eenmaal terug in ons hotel zijn we na alle eerste indrukken en slechte nachten ervoor vroeg in slaap gevallen. De volgende ochtend zijn we na het uitchecken naar het vliegveld gegaan en hebben we een binnenlands vlucht naar Mumbai genomen, deze vlucht duurde 1,5 uur en dit zou ons met de trein 32 uur gekost hebben! Dus uiteraard hebben we extra van deze vlucht genoten. J

Op dit moment zijn we in Goa. Lekker aan het genieten van zon, zee, strand, lekker eten en de gezelligheid. Na de indrukwekkende afgelopen dagen en het vele reizen, waren we hier heel erg aan toe.

xShanna

yvonne

Hee allemaal, leuk te lezen wat jullie meemaken...blij dat de tas weer terecht is...en wat een mooie en leuke fotos.. goed te zien dat jullie het naar je zin hebben nu even genieten van het weer, drankjes en de zon hoop gauw weer een verhaaltje te lezen, liefs en dikke kussen van ons allemaal...xxxxxxxxxx

David

Veel plezier daar Shan en Bi! En natuurlijk ook voor Joey en Nienke (maar jullie zijn naar, want jullie doen veel te veel leuke dingen :-). X!

roxanne

hooooi, wat een gedoe zeg met die tas, maar wel gezellig hoor met zn allen!! en erg wennen voor jullie.. dan hebben joe en nienke ons toch wel de mooie dingen geschreven... ;) groetjes en veel plezier xx

niki faber

Wat leuk om iets van je te lezen! Was erg benieuwd naar jullie avonturen....Wens je een hele fijne tijd toe GENIET!! En een dikke knuffel voor nienke! XXX