vanAtotZIE.reismee.nl

Mumbai & Goa, India

Na een korte en soepele vlucht vanuit Bangalore, kwamen we aan in Mumbai (Bombay). Eén van de grootste steden ter wereld! Dat beloofde wat. We hadden ons hostel van tevoren geboekt wat wel relaxed was, zo hoefde we niet lang op zoek te gaan naar een slaapplaats.

Die dag besloten we naar een bazaar te gaan in Mumbai. Van de receptionist begerepen we dat het 10 tot 15 minuten lopen was naar het treinstation. Na een uur lopen in de zinderende hitte, kregen we toch het idee dat we het verkeerd begrepen hadden. Later bleek ook, hij bedoelde 10-15 minuten met de auto! Goed, na een uur, konden we eindelijk de trein in, wat niet zo´n prettige ervaring was. De dames werden op plaatsten gegrepen, waar je niet gegrepen wilt worden. Al met al, niet zo´n geslaagde dag. We hadden Mumbai moderner verwacht dan de rest van India, wat niet echt het geval was. Het bestaat uit ontzettend veel sloppenwijken.
We besloten om ons bezoek aan Mumbai toch een positieve wending te geven, door de volgende dag nog een dagje te gaan sightseeen in het zuiden. En dan, eerder dan gepland, te vertrekken naar Goa.

Dag 2 in Mumbai beviel een stuk beter dan dag 1. We hebben veel mooie momumenten en gebouwen gezien, en het was een stukje schoner dan de rest van Mumbai. Wel nog een zwerver op elke hoek van de straat maar daar zijn we nu wel aan gewend. Zelf zijn we echt een attractie voor de Indische mensen. Bij `The Gateway to India` werden Nienke en ik zelfs belaagd door mensen die met ze op de foto wilden. Aan het eind van de dag zijn we nog aan de boulevard gaan zitten om te genieten van de skyline. Ze zaten op een richel met een paar meter onder ons de rotsen en de zee. Ik dacht nog 'Haha, zou kut zijn als je je slipper hier laat vallen'. En wat gebeurd er natuurlijk.. na een iets te enthousiaste draai naar links, m'n slipper valt in de afgrond. Eerst nieuwe slippers kopen.

Diezelfde avond vetrokken we met de sleeperbus richting Goa. Na een nachtje rollend, hortend en stotend geslapen te hebben, kwamen we dan eindelijk aan in Baga (een kustplaatsje in Goa). We hebben hier een hele chille hotelkamer geregeld en konden niet wachten tot we het strand op konden. Na alle heftige indrukken van India, met ook veel drukte en viezigheid, waren we hier erg aan toe!

Goa is duidelijk heel anders dan de rest van India. Alles gaat hier een stuk relaxter, de mensen zijn wat opener en ook zijn hier veel westerlingen, waardoor we niet continue aangestaard worden (in ieder geval doen ze het hier minder opvallend :P). De avonden in Goa hebben we wisselend doorgebracht. Op avond 1 bij Engelse voetbalfans in onze ‘stamkroeg'. Een andere avond hebben we een klim gemaakt over rotsen, heuvels en stranden naar het volgende plaatsje waar we konden spacen tussen de hippies of dansen op Bob Marley in de branding. Een van de laatste avonden hebben we met rum, cola en broodjes tonijn gepicknicked op het strand. Hier ook twee mannelijke Indische vrienden leren kennen, die iets gekker op ons waren dan wij op hen. Ze waren superaardig (begrijp me niet verkeerd), maar dat één van hen op het punt stond om te huilen bij ons afscheid, vonden we toch een beeetje raar...

Op het strand is Shanna de droom van elke verkoper. Er lopen veel mensen langs die je kleding, sieraden of massages willen verkopen, die meestal genegeerd worden, maar niet door Shanna! Als je even niet oplet is er binnen 10 seconden weer een nieuwe sarong gekocht.

Na Goa is het tijd voor Delhi en Agra. We zullen hier onze laatste 4 dagen India doorbrengen. We sluiten ons India avontuur ekker cultureel af en zullen een van de mooiste gebouwen ter wereld bekijken; de ‘Taj Mahal'.

X Bianca

Nadine

Hahaha, maakt niet uit waar op de wereld je bent, iedereen blijft het zelfde, bi die haar slipper verliest en shaantje die geen nee zegt tegen mooi spulletje :)!!
Love you guys!!
Xx

Rox

gelukkig was de 2e bestemming een stuk beter én heb je er een paar slippertjes bij! ook lekker nu op t strand, hier is t nog maar koud.. groetjes en veel plezier xx

Marcel

Heey,

Hopelijk bevallen de laatsten dagen in India nog goed! Veel plezier!!

x-je

Markoesz