vanAtotZIE.reismee.nl

Riga, Letland

Jaa, daar is ie weer. En nu vanuit Moskou!
Voelt gek om hier te zijn. Zeker omdat het best snel is gegaan aangezien ik het in 4 dagen, over land en met een tussenstop in Riga, gedaan heb.

Eindelijke heb ik even tijd om niks te doen. Zometeen een lekker Russisch biertje drinken en vanavond misschien naar wedstrijd van Spartak Moskou.
Morgen ga ik de toerist weer uithangen.

Maar nu eerst Riga.
Dit is echt een verbazingwekkend mooie stad. Het heeft iets weg van het centrum van Amsterdam, maar dan veel ouder. Ik was nog geen minuut de deur uit of ik stond al voor een van de mooiste gebouwen van Riga. Zoveel kleuren en versieringen. Als je door de straten loopt lijkt het net of je terug in de tijd bent. Je kan zien dat hier eeuwen geleden de rijkste mensen van Oost-Europa woonden.
Ik zal de foto's online zetten, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Maar eigenlijk moet je het met je eigen ogen zien, dus ga hier heen als je kan!

Het is ook een verademing dat de mensen hier wel Engels spreken, in tegenstelling tot de buurlanden. Dat maakt het verblijf hier extra relaxed.

's Middags moest ik de slaaptrein naar Moskou pakken, en voor de zekerheid heb ik heel vroeg mijn tickets al gecheckt.
De trein was een luxe vergeleken met de slaaptrein naar Warschau, deze keer maar 4 bedden en genoeg ruimte voor mijn spullen. Een andere mooie bijkomstigheid was dat een van mijn medepasagiers Engels sprak. Dit kwam vlak voor middernacht heel goed van pas toen we bij de Russische grens onze paspoorten moesten inleveren. Mijn visum was nog niet geldig!.. Ik was pas welkom op 6 mei, terwijl het nu nog de 5e was. Moet je net de Russische grensbewakers hebben.. Mijn Russische comrad schoot als halve tolk te hulp. Vooral door te zeggen dat het 23:00 uur was, en mijn visum dus over een uur wel geldig zou zijn. Boos liepen ze met mijn paspoort weg en kon ik een half ur met geknepen billen zitten.
Gelukkig zijn er nog menselijke uniformen, want ik kreeg mijn paspoort gewoon terug! Maar natuurlijk niet voordat ik een Russisch standje kreeg. Spaziba!

Morgen zal ik over Mosku berichten. Nu eerst een biertje!

Reacties

Reacties

James

Vodka drinken! geen bier drinken!

Hopelijk heb je nu al het ongeluk al gehad en is je verdere reis naar china toe zonder negatieve gebeurtenissen!

Heb je zeker mazzel gehad met de KGB daar, was bijna bang dat je volgende mail uit een arbeiderskamp in siberie zou komen!

Isa

Schat ik ben super super blij voor je dat het grote avontuur dan eindelijk is begonnen!!!
En al die negatieve gebeurtenissen maken wel spannende verhalen!!!
Heel veel plezier nog!!!

guess(t)

héeHeej WodkaBierWodkaBierWodkaBier...
héeHeej WodkaBierWodkaBierWodkaBier...
et cetera...

Pieter

Ola Joey (of is het nu Joeri?). Groeten aan Poetin, voorzichtig met de Moskouse Nikita ladies en de kasseien op het rode Plein. Een relaxte ontdekkingsreis verder. Jouw reis is veel interessanter en belangrijker dan het einddoel... toch een behouden terugkeer, ooit. Nastrovja van Pyotr

Wilma & Michel

Blij dat je in Moskou goed bent aangekomen en dat het nu wel een beetje meezit. Proost en geniet er van dat doen wij van je verslag en de foto's. Liefs en groetjes X

nikki

Gekke Dingen lieverd! Hoop dat t nu allemaal gesmeerd loopt!

Kus

Roxanne

You are the MAN!!!! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!