vanAtotZIE.reismee.nl

Trans-Siberie Express deel 1

Voor ik begin wil ikmensenbedanken.Ten eerste jullievoor de leuke, lieve en geinige reacties. Heel fijn om een soort van reactie te krijgen en voel me dan toch weer een beetje thuis.

En ten tweede de Russische politie. Wat, de Russische politie?! Jazeker. Deze gasten zijn echt toppers. Het lijken harde, kille gasten, maar eigenlijk zijn ze superlief. Dat komt o.a. door het volgende: Ik moest de Transib bij een van de vele stations in Moskou pakken, maarer waren juist bij de mijnemeerdere stations op 1 plek.. En van de taal wordt je ook niet wijzer, zoals ik al eerder schreef. Debaliemedewerkerswaren weer lekker onbehulpzaam, dus ben maar gewoon op een agent afgestapt en heb het bij hem geprobeerd. Met dank aan een Engelssprekende Rus dieeerder die dag de belangrijkstegegevens voor me vertaald heeftnaar het Russisch,konde agentde namengewoonlezen van mijn notitieboekje. Meteen schoot hij een collega aan en met ze drieen gingen we het station af op zoek naar informatie. Toen we eenmaal de juiste balie hadden en duidelijk was op welk perron ik moest wezen,toverden ze ergens een tafel en stoel vandaan zodat ik mijn zware backpackkwijtwasen eindelijk kon zitten. Dit was al mooi, maar vlak voordat de trein het station op kwam rijden kwamen ze me ophalen en hebben me ge-escorteerd naar mijn wagon. Ik leek wel een VIP! Mijn wagon bleekde laatste te zijn en heb ze daarom bedankt voor de moeite, maar ze wildenper se tot aan het trappetje met me mee lopen. Na twee ferme handdrukken kon ik eindelijk in die prachtige Trans-Siberie Express stappen.

Voelde ik me buitenal eenVIP, in de trein nog meer. Ik had een coupe voor mezelf! Normaal betaal je daar dik geld voor, maar nu was het gewoon rustig. Het nadeel hiervan is wel dat je minder mensen tegen komt om gezellig mee te zijn. Hopelijk is dat in het volgende deel wel het geval.

Ook hier in eerste instantie niemand die Engels sprak. De provodnica (soort stewardess) ookniet, maar ben inmiddels een halve doventolk geworden deze week. :) Je kan gewoon heet water halen voor thee en noodles, en als je wilt zijn er zelfs hele maaltijden te verkrijgen. Het meest bijzonder zijn de complete winkeltjes die opengevouwen worden op de stations. Veelal oude, arme Russen verkopen dan eten, drinken (ja ook wodka, maar die heb ik al), kranten, tijdschriften, bakjes, kleden, kleren, noem het maar op.

Na een rit van 29 uur kwam ik aan bij mijn eerste stop, Yekaterinburg. In de vroege morgen ben ik op zoek gegaan naar een van de hostels die ik eerder opgezocht had. Maar natuurlijk was deze in geen velden of wegen tebekennen en na hulp van meerdere mensen ben ik uiteindelijk in een hotel belandt, waar ze me een kamer aanboden voor een special price. Het ismaar 2 euro duurder dandebedoelde hostel, relaxed dus! Ik mag hier eindeloos in de lobby internetten en heb net even kunnen Skypen met me ouders en Nienke (en Bio die daar was :p)

Vanmiddagvondhier een grotemilitaire parade plaats vanwege de WOII. Heel veel mensen, soldaten, hoge piefen,jeeps, grote & kleinetanks enrakettenwerpers gezien.Vanavond is ter gelegenheid hiervan vuurwerk bij de rivier.

Morgennacht stap ik op deel 2 van de Trans-Siberie Express, het langste deel. Dus ga nu nog maar even genieten van de ruimte!

Nico

Schatjuuuh(L)
Kan niet wachten op deel 2!
xxxxxxxxxxxxxxx

David

Gast, heb jij al eens op die kaart gekeken hier op de site? Je bent nog geen week weg en nu al mijlenver van ons vandaan! Het is te gek om je verhalen te volgen, dus blijf zo doorgaan.

Nastrovje my friend

Wilma & Michel

Zo ver en toch zo dictbij, wat een verrassing dat we je samen met Nienke hebben kunnen spreken, TOP. Nog bedankt voor je Moederdagkaart ! Blijf schrijven, we genieten met je mee. Fijne reis verder, groet en kus, Pa & Ma

Nadine

Joey, wat een spannende dingen!! Keep on writing, loving it! =D
Kus!

Roxanne

Joey, we hebben weer internet thuis!!! :) :) :)
Nu kan ik je helemaal goed volgen en al je prachtige verhalen becommentarisseren!! :) Heb jij even mazzel met die supercop van je ;) Vind je echt een mega-wereld-reiziger, ga zo door!
xxxxx

MakKers inc.

Que Sera!!

Marcel

Hee ouwe,

Top verhalen!! geniet lekker verder en ik blijf je volgen!