vanAtotZIE.reismee.nl

Guangzhou, China

De reis naar Guangzhou was alweer de zoveelste unieke vervoersbelevenis. Ditmaal was het de nachtbus. Het bijzondere aan deze bus is dat je ligstoelen hebt in drie rijen en in twee verdiepingen. Je moet je schoenen uit doen want alles is bekleed met hoogpolig tapijt. Beetje jammer alleen dat de beenruimte weer naar Aziatische maatstaaf is.

Een van de gekste momenten die ik (echt waar) ooit heb meegemaakt vond zaterdag plaats. We waren via de Franse buren uitgenodigd om gratis bij een restaurant te gaan eten, omdat zij westerlingen nodig hadden. Op zich al gek, maar dit is pas het begin. Toen we daar op het terras aankwamen werden we door een fotograaf ontvangen en naar onze tafel gebracht. Tegelijkertijd doken er zo'n 15 (misschien wel meer) fotografen op ons om foto's te maken. Het leek wel of we beroemdheden waren. Aan tafel kregen we vlaggetjes en stickers op ons gezicht van Griekenland en Zuid-Korea die op dat moment aan het spelen waren en het fotograferen hield niet op. Pepsi scheen ook een belangrijke sponsor te zijn want de blikjes moesten goed in beeld komen. Het was echt lachwekkend. De Fransen namen ook rustig hun fotomomentjes.
Na ook nog met wat Chinese dames op de foto geweest te zijn kwam eindelijk ons eten.

Hierna zijn we wat gaan drinken in het appartement van de Fransen en later op de avond naar een club gegaan. Hier hebben we ook het begin van Engeland - USA gezien, die door het tijdsverschil pas om half 3 's nachts begon. Helaas kwam de politie langs en moest de muziek in de club uit en ging ook niet meer aan. Dit is de laatste tijd vaker het geval. In de andere kroeg hebben we de rest van de wedstrijd gekeken.

Als je iets wilt doen wat Chinezen graag doen, dan is het naar de karaokebar gaan. Aangezien ik daar nog niet geweest was moest het er een keer van komen. Zondagavond was het zover. In een privekamer gingen we lekker los op de meest absurde liedjes. De Fransen wilden vooral in het Frans zingen, maar als Edith Piaf hen zou horen..
Toen de bar ging sluiten zijn we nog naar iemands appartement geweest. Het was inmiddels half 3 's nachts, dus begon er weer een WK-wedstrijd. Alsof het de normaalste zaak was werd er een fles Veuve Clicquot geopend (dus Bi & James, weet ik na 3 jaar eindelijk hoe mijn champagne smaakt). Het was een lekker avondje voetbal kijken.

Maandag was het eindelijk zover. Oranje mocht het opnemen tegen Denemarken! Zo'n wedstrijd moet je natuurlijk in de kroeg kijken en gelukkig had Richard met een paar Denen afgesproken in een Ierse Pub. Voor de wedstrijd begon de strijd al om het aanwezige bier: Heineken tegen Carlsberg.
Natuurlijk won Nederland! De volgende wedstrijd tegen Japan zal ik in Vietnam gaan zien. Als we die winnen zijn we niet meer te stoppen. :P

De rest van mijn verblijf in Guangzhou hebben we bier gedronken, in de taxi of metro gezeten, pannekoeken gegeten, mijn buskaartje naar Nanning gekocht, en de bezorgdienst van McDonald's gebeld. Al met al een druk weekje..

Morgen vertrek ik naar Nanning, aan de grens van Vietnam, waar ik de bus zal pakken naar Hanoi. En maandag zie ik Nienke weer! Dan gaan we eindelijk samen genieten van al het moois in Zuid-Oost Azie & Indonesie, Nepal en India. Heb er heel veel zin in!

Als laatste wil ik Richard & Martijn bedanken voor hun gastvrijheid en de leuke avonden!


Reacties

Reacties

Nienke

Nog maar 4 dagen... Ik kom eraaaaaaaaaaan!!!!! :) xxxx

Ans

Wat duurt wachten toch lang, maar Nienke je gaat nu bijna weg. HÉÉÉÉÉÉL VEEL plezier en ga lekker genieten met Joey. Tot volgend jaar. Kus voor allebei.

Shanna

Wat cool dat je bij richard bent geweest..
Ik wordt steeds jaloerser na al je leuke
verhalen, ben blij voor je dat je bijna herenigd
wordt met je viendinnetje maar ik ga haar
wel heeeeel erg missen hoor! ;-) dikke kus!

Ritchie

Nanning...leuke plaatsnaam...mist alleen nog een a achter :)

Maar wel beter dat je oranje hebt kunnen zien daarzo, hopelijk wordt het zaterdag weer een overwinning!

Goed, hopelijk hebben Nienke en jij het vanaf maandag helemaal top!

Mzls ouwe

Martijn

Hoop dat je het een beetje naar je zin in Guangzhou heb gehad. Het is zeker geen interessante stad om te bezoeken voor de culturele hoogstandjes, maar de mensen en de feestjes zijn zeer goed te doen. Ik hou je verhaaltjes van vietnam etc op de hoogte voor wat inspiratie en bedankt voor de lijst met hostels!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!