vanAtotZIE.reismee.nl

Hanoi, Vietnam

Vandaag is de dag! Eindelijk mag ik Nienke ophalen van Hanoi Airport. Met een vlaggetje en geinig naambordje sta ik haar op te wachten. Het vliegtuigstroomt leeg, maar nog geen spoor van een meisje met blonde haren. Nadat zelfs de stewardessenhun koffers hebben gepaktga ik me wel een beetje zorgen maken. Is alles wel goed gegaan??

Na 16 uur in de lucht te hebben doorgebracht en 4 uur op Singapore gewacht te hebben zet ik eindelijk voet op Vietnamese bodem. De douane beambtes, de eerste Vietnamese mensen die ik tegenkom, kijken me amper aan en de sfeer die er hangt is bijnakil te noemen. Maar ik kan me er niet echt druk om maken. Kom maar op! Ik wil me even opfrissen en dan hopelijk snel mn backpack pakken.Wat duidelijk te mooi is om waar te zijn. Mijn backpack komt pasbij de laatste 20koffers van de band rollen. Maar dan, mag ik toch echt naar Joey toe!

Hanoi is een overweldigende stad. En heet ook! Je hoeft maar de met airco gekoelde hotelkamer uit te stappen en het zweet druipt al van je af. Dit weerhield ons niet om toch nog iets van destad te zien. Hanoi is een oude Frans koloniale stad met veel kronkelstraten en balkonnetjes. Verder is er weinig Frans meer van over. Behalve dan de stokbroden die hier (als een van de weinigeplekken in Azie) te verkrijgen zijn. En dat is wel even lekker naast de dagelijkserijst en mie!

We hebben veel gewandeld ensfeer geproefd. Om de drukte van de overvolle straten met kriskras doorelkaar rijdende scooters te ontvluchten zijn we naar een klein tempel eilandje gegaan. Hier hebben we onze eerste gezamenlijke foto'sgeschoten.Verderzijnwe lekker uit eten geweest, hebben vaneen massage genoten, en hadden we ogen te kort tijdens het wandelen door deze grotehoofdstad.

Tijdens het lopen door de straten leren we een hoopover Vietnam.Je leert dat je als toerist altijd overaldrie keerzoveel voor moet betalen dan de lokale mensen. Dat als je iets aangeboden krijgt dit nooit gratis is, dat als je ertwee vraagt, je erzes krijgt en hier dan ook de volle pond voor moet betalen. En het mooiste is dat toen we een draagstok met fruitover onze schouder kregen om er een foto van te maken, we 10 minuten vastzaten aan de dames die ons per se iets moesten verkopen. 'No' kennen ze niet. Weglopen is de enige oplossing.

Een van de verbazingwekkende dingen hier is dat het commercieel denken niet zo ver ontwikkeld is. Als er in een straat een winkeltje met ijzerwaren is, dan is de hele straat gevuld met winkels met precies dezelfde waren. Dit zie je overal. De ene straatvol met zonnebrillen, de ander met alleen maar luiers. Twee kappers direct naast elkaar, twee kopieerwinkelsof twee nagelstudios.Ook de vrouwtjes met brood of fruit gaanbij elkaar zitten. We waren zelfs getuige van een ruzie tussen twee broodvrouwtjes. Die zo hoog opliepdat de een, de broodmand van de ander over straat gooide.

Na een weekje inde hectiek van Hanoikijken we uit naar het relaxte leven aan de kust. Devolgende bestemming is Cat Ba Island,het enige bewoonde eiland in de paradijselijke Halong Bay.

Reacties

Reacties

nikki

Lieverdjes!!

Klinkt super allemaal! gewoon ontzettend bot zijn als je jullie proberen op te lichten! heb het gevoel dat zij dat ook zijn!

Dikke zoen

Wilma & Michel

Hij gaat lekker daar, bedenk maar dat een tourist in Amsterdam als hij van Centraal naar de Dam moet, ook met de Taxi via Zaandam gaat, dus wees overal op je hoede. Kunnen jullie het WK een beetje volgen ? vandaag (maandag) weer een wedstrijd van Nederland, wij gaan kijken bij Martinus. Het moet lukken om de volgende ronde te halen. Probeer even een mailtje te sturen op jullie nieuwe lokatie en misschien een telefoonnummer. Nou veel plezier in het Paradijs, wel er weer uit komen. Groet en kus Pa & Ma X
PS. voor alle mensen die op Joey & Nienke reageren; het is voor hun leuker als jullie er ook een verhaaltje uit Nederland bij zetten, dan hebben hun ook wat te lezen.

Shanna

Schatjes! Fijn dat jullie weer samen
zijn :) zit nu pauze te houden bij
mirakel en antje is ook weer aan het
werk hier..
Groetjes van de collega's zeker van
Antje ;) xxxxxxxxxxx

Ritchie

Yoyo,

Goed om te lezen dat Nienke goede reis heeft gehad. Hier is het overigens ook vreselijk heet, van het weekend wordt het geloof ik 35 graden dus wij vieren ook zomer zeg maar!

Geniet van de Halong Bay, en vrijdag van NL op het WK als jullie tenminsten kunnen kijken. Moeten we wel wat beter gaan spelen trouwens...Huntelaar erin lijkt me.

Anyway...have fun!

merel

leuk nienk!!! al veel leuke dingen gezien dus! leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! op naar je volgende verhaal!!!

xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!