vanAtotZIE.reismee.nl

Sihanoukville, Cambodja

Het is hier fantastisch! Als een echte kustplaats is het leven hier erg relaxed. De eerste dagen regende het, maar we hadden wat tijd nodig om te acclimatiseren en dit gaf ons mooi de tijd. De onweersstormen hier zijn ook echt een belevenis, het komt met bakken uit de hemel en de bliksem is spectaculair.

Het werd al snel mooi weer, zodat we de omgeving konden gaan verkennen. Sihanoukville is een echte badplaats. Erg groen achter de oren, omdat het nog niet zo lang open is voor toerisme, maar duidelijk opkomend. En de Cambodjanenkrijgen het door; hotels, restaurants, winkels, resorts en discotheken springen hier als paddestoelen uit de grond.

Ons guest house ligt optwee minutenafstand van het strand, aan een dirt road (die verandertin eenriviertje als het regent)tegen het centrum van het plaatsje. Alles wat we nodig hebben is verder in de buurt. Elke morgen lekker een omeletje halen bij de buren. Om vervolgens door te sjokken naar het strand, waar we op een strandbed neerploffen, een drankje bestellen en genieten van de dag. Het water is hier afwisselend van kleur en golfgrootte, maar is heerlijk koel.

De mensen hier verdienen bij door het strand af te struinen met hun verkoopwaar. Alles wat je nodig hebt komt hier naar je toe. Echt alles! Het is zelfs mogelijk om je op traditionele wijze te laten epileren op het strand. We genieten overdag volop van de vriendelijke mensen. Vooral met de veleverkopendekinderenkun je grappige gesprekken voeren. Zespreken eenaardig woordje Engels en zijn behoorlijk bijdehand.

Als we aan het einde van de middag voldaan zijn van het dagje strand, strompelen we terug naar de 'Ocean Walk Inn' om te douchen en ons klaar te maken voor de avond. De avonden zijn hier het drukst. Dan lijkt iedereen uit zijn holletje te komen om te genieten van de gratis drankjes en het goedkope bier aan het strand. De concurentie tussen de strandtenten is hier groot. Ze doen er alles aan om mensen te trekken en houden de prijzen daarom zo laag mogelijk, met af en toe een vuurshow om het publiek bezig te houden.Het lijkt soms net opde Spaanse costa met al de westerse proppers en hun opvallende flyers. Maar daneen stukminder druk.

Het was geen spectaculair weekje, en dus niet zo'n spannend verhaal deze keer. Maar wezullen straks echt moeten afkicken van hetfijneleven in Sihanoukville!
Op naar Siem Reap ende mooie tempels van Angkor.

Bianca

Relaxed!!! Klinkt goed :D

Was echt leuke om ff met jullie te skypen vanmiddag :)

xx

Sietse

klinkt leuk allemaal !! geniet dr maar lekker van !
gr.

Wilma & MIchel

Lekker niets doen en genieten is ook wel eens lekker. Jullie treffen het wel met de prijzen, als ik hoor dat een 2 pers. kamer gemiddeld €.6.= kost is dat natuurlijk niet veel voor zo'n mooie plek. Maar straks in Thailand moeten jullie misschien in een boomhut slapen, dus neem het er maar even van. Fijn om jullie weer via skyp gesproken en gezien te hebben, veel plezier en doe voorzichtig op je reis naar Thailand. Groet en kus, Pa & Ma

Markus

ZupahChill, lekker hoor.

p.s. boomhut ook niet verkeerd. Jongensdroom ;)