vanAtotZIE.reismee.nl

Nha Trang, Vietnam

De busreis van Hoi An naar Nha Trang was ronduit apart te noemen. Het begon goed. We hadden een redelijk moderne bus en de stoelen kon je rechterop zetten zodat je niet 12 uur lang hoeft te liggen. Ook de airco werkte goed.Tot nog toe, allemaal goed voor elkaar dus! Tot het eerste minpuntje zich een weg baande over het tapijt. Een kleinekakkerlak, die tussen ons stoelen heen en weer liep. En gevolgd werd door een kleinere versie en daarna een grotere versie. Door middel van een McGuyver truc konden we onze tassenboven onze hoofden hangen. Gefixt. Tot het volgende punt zichvoordeed. De bus was al helemaal vol, alle plaatsen bezet. Kwamen er nog een achttal Vietnamesen met bagage binnen strompelen. De buschauffeur nam geld vanze aan en fabriceerde een plekje voor ze. In het gangpad, tussenons in! De armleuningen van ons stoelen de ruimte achter ons en elke onbesteedde vierkante centimeter werd vervolgens door deze mannen ingenomen. Lepeltje lepeltje liggenmet een geurende Vietnamees12 uur lang is nou niet echt een prettige rit.We bereiden ons eigenlijk altijd voor opde ergste scenario's, maar dit sloeg wel weer de kroon.

Bij aankomst in Nha Trang was alles weer vergeten. Het is hier heerlijk. De relaxte sfeer die wein de eerdere kustplaatsen al hadden ervaren,was ook hier aanwezig.Het strand is dit keer zelfseen blok achter ons hotel.Er zijn hierveel westerlingen. Naast backpackers deze keer ook oudere mensen en gezinnen die hier komen om vakantie tevieren. De straten in het centrum zijn dan ook veel meer gericht op toerisme.
We hebbeneenheerlijk hotel. Met weer erg vriendelijke mensen. En zijn blij dat we Nha Trang hebben uitgekozen om langer te blijven.Zesdagen opeen plek,heerlijk! We nemen het ervan.

Je wordt hier elke keer zo afgezet als je voor een andere vervoersmogelijkheid dan de benenwagen kiest, dat we eigenlijk alles lopend doen. In Nha Trang is dat alleen wat lastiger. Hier zijn de bezienswaardigheden wat verder verspreid langs de kustlijn en landinwaards. We besluitentwee fietsen te huren voor de tijd dat we hier zijn. We hadden zo'n pijn in onze billen en rug na het eerste uur, dat het bleef bij die ene dag. De mensen zijn hier erg klein. De fietsen waren dus ook niet helemaal de juiste maat, voor onze lange westerse lijven.
We hebben een pagode bezocht. Waar we toen een meisje ons vertelde dat ze ons alleen met rust zou laten en niet zou volgen als we een ansichtkaart van haar kochten, eraan herinnerd werden dat je er vooral niet in moet trappen als iemand een mooi verhaal ophangt. Bovenaan de heuvel waar deze pagode is gebouwd zitde grote 'seated Buddha'.

Naast de vele restaurantjes die we met z'n tweeen aandoen, proberen we zo nu en danook de eettentjesop straat uit. Hierkomt iets meer risico bij kijken, maar het is ook wel heel leuk om tussen de lokale Vietnamesen teeten. En het eten is verdomd lekker! Je moet alleen even vergeten dat ze alle restjes teruggooien in de pan en je bordmeteen vieze doek is 'schoongemaakt'.

De boottour die we hebben gemaakt naar de de eilandenvoor de kust van Nha Trang was hilarisch.Deboot was vol,zoals ze hier alles zo vol mogelijk proppen, maar daardoor ook erg gezellig.Allereerst werden wenaar eenzee-aquarium gebracht op Mot Mui eiland.Na een uurtje visjes kijken en voeren gingen we terug naar de boot, waar iedereen op ons aan het wachten was. (We leven hier niet echt bij de tijd..)

Na eenlunch op de boot transformeerdeonzegids in een zanger/danser/barman. De jongens die eerst ijsjes rond brachten, trossenuitgooide en verveeld om zich heen keken, veranderden nu in drummer en gitarist. Zespeelden op de verroeste instrumenten met een stokoude installatiezelfs nog een solo'tje! Het was humor op en top.De humor zette zich voort toen we de gelegenheid kregen om van de boot af te springen en de gids met een stuk piepschuim vol wijn aan kwam zetten.Een 'floating bar'! Met de meest gore wijn die je je voor kan stellen, maar wat washet leuk.Probeer maar eens met een slokje op, in een sterke stroming,in een band met een hand (de ander gevuld met een beker wijn) terug te komen bij de boot. 'Happy New Year!'

We hebben een heerlijke tijd gehad in Nha Trang.Natuurlijk hebben wesamen met alle Hollanders hierniks gemist van de fantastische prestaties van Oranje.In Saigon zullen we nagelbijtend de finale gaan kijken. Ditmag niet meer mis gaan!

Tamara

Wow wat maken jullie al veel mee!!!
Herkenbare verhalen allemaal. Leuk om te lezen.
Veel plezier nog komende tijd met alle avonturen.
xxxx

Harry (papa)

Mooie foto's en wat een leuk verhaal weer lieverds.
Wees dus maar voorzichtig met die eettendjes op straat.
xxxx

merel

wauw!!!
wat een leuke verhalen en top foto's.
zo raar om je nu op je foto's daar te zien terwijl je 3 weken terug nog mijn collega was.
meid geniet heerlijk en ik lees trouw je leuke verhalen.xxxxxxxxxxxx

Ritchie

Yo!

hopelijk kunnen jullie idd de finale zien en wordt het een fantastische dag!
Dinsdag was al niet normaal op het museumplein, er barstte echt een volksfeest los, wat een gekkenhuis maar wel top! Nu zondag nog een keer!!

Mzls

Bianca

weer erg leuke dingen meegemaakt :D

Maar de focus ligt nu echt op Oranje! Zondag DE DAG! Hoop dat jullie weer met Nederlanders kunnen kijken.

xx :)

Wilma & Michel

Ik dacht eerst dat je het over de bus naar Rotterdam had, maar het kan nog erger begrijp ik. Pas wel op met het eten op straat ! Op de boot lijkt me ook wel een belevenis, het is misschien wel een baantje voor Burnet. Hiet staat natuurlijk alles in het teken van Oranje. Abina heeft net toestemming gekregen om van de Karselaan een Museumplein te maken, dus dat kan nog wat worden. Verder heb ik de vader van Hugo Feenstra gesproken, hij is ook raadslid (vvd) geworden en sprak mij aan dat zijn zoon mij herkent had als de vader van Joey. Hugo zit nu met zijn familie in Vietnam en gaat ook op doorreis, misschien tref je hem nog ergens (hugofeenstra@hotmail.com) kijk maar. Nou veel plezier in Saigon en laten we hopen dat wij hier en jullie daar zondag wat te vieren hebben. Groet en kus Pa & Ma X

Loes en robin

Wat n heerlijke verhalen weer! Lekker ook dat jullie nu samen van alles kunnen genieten. Inderdaad lijkt me het op straat eten een halve suicied poging, dus beware! Overigens lijkt het Nick ook wel wat een wereldreis maken. Heb m gezegd dat ie maar eerst in NL een wereldreis moet maken om te oefenen en over een jaar of 10 uncle Jokey om raad moet vragen. Hopelijk hebben jullie zondag, net als ons een top avond. Geniet ze! Kus Loes en Robin

merel k

Ik zie net dat een andere merel zich ook op het forum begeeft dus ik zet de k van kramer er wel even bij. Dan is het puzzelen voor jullie wie er de afgelopen verhalen iets heeft geschrevn. Zij of ik. Dat eten op straat haha is wel f wennen denk ik. Zo op die manier afwassen a la, maar restjes teruggooien hahahaha! Ik dacht al aan jullie met voetbal. Maar jullie gaan natuurlijk niks missen! Duim daar ook voor ons!

Marcel

Heee,

Top verhalen om allemaal te lezen. Geniet maar lekker daar!!

belgie

wat een gore zever , type hollanders die beter in nederland blijven , voetbal zien in vietnam hoe kom je er bij , twee het eten word niet terug in de pan gegooid hoor , , nog nooit zo een zever gelezen , blijf volgende keer in nederland aan zee